czwartek, 7 czerwca 2012

Wysoki Kamień

Wysoki Kamień widok na Szrenice
Korzystając z wolnego dnia wybraliśmy się z rodzinką tym razem na pieszą wycieczkę w Góry Izerskie, by odetchnąć trochę od rowerów:) Naszym punktem docelowym było schronisko "Wysoki Kamień", a punktem wypadowym był "Zakręt Śmierci". Pogoda wg. prognoz nie zapowiadała się, ale w górach było ciepło i słonecznie. Początkowe metry pieszej wędrówki były mi znane ale jedynie z poziomu roweru. Pieszo wszystko wygląda zupełnie inaczej. Nasz niestrudzony wędrowiec spokojnie sobie poradził z dystansem pod górę. Na szczycie (1056 m npm) czekały na nas przepiękne widoki. Po chwili odpoczynku wróciliśmy do auta żółtym szlakiem, który jak
dla mnie był ciekawszy.

Schronisko
 I tu mam kolejny punkt zaczepienia na rowerową wyprawę: podjazd na kopalnie Stanisława przez Wysoki Kamień żołtym szlakiem. Strudzeni wędrówką udaliśmy się na pizze, gdzie spotkaliśmy Łukasza Pihulaka, który przebywał tam na zgrupowaniu...Po uzupełnieniu kalorii zaliczyliśmy jeszcze wodospad Szklarki. W drodze powrotnej podjechałem do Singltrek Centrum  w Novém Městě pod Smrkem, by obczaić miejscówkę na ewentualny wypad. Jest już tam wszystko, można jechać nawet z rodziną...
Singltrek Centrum
Wymęczeni i zadowoleni wróciliśmy do Żar...