poniedziałek, 17 października 2016

Szosowe Mistrzostwa Świata

Wyścig elity mężczyzn z startu wspólnego kończył Mistrzostwa Świata w kolarstwie szosowym, które od zeszłego tygodnia odbywały się w Doha w Katarze. Dość egzotyczne miejsce, ale kolarze nie raz już się tam ścigali, bo pierwszy Tour of Quatar odbyl się w 2002.
Wyścig oglądałem z przerwami, a najlepszy skrót zamieściło same UCI na swoim kanale.



Po cichu liczyłem na to, że Peter Sagan, który jechał w 26 osobowej grupie zdoła obronić tytuł mistrza świata, ale przeciwników miał zacnych, m.in: Marc Cavendish ( zwycięzca  I etapu Tour of Quatar 2016),  Alexander Kristoff  (zwycięzca II , IV, V etapu Tour of Quatar 2016),  Edvald Boasson Hagen  (zwycięza  III etapu Tour of Quatar 2016),  Tom Boonen (2. miejsce na II etapie Tour of Quatar 2015). Specjalnie przytoczyłem w/w zawodników, bo jak widać radzą sobie w upale, bo tylko 53 ze 197 ukończyło wyścig.
Na 2,4 km przed metą Holender Tom Leezer zaatakował, a grupa nieźle się naciągnęła... Przez chwilę myślałem, że dojedzie już do mety, ale nie dane mu to było. Doszło do finiszu z grupy, bardzo uszczuplonej, gdzie Peter Sagan znów porobił wszystkich na szaro, a raczej tęczowo. Jak dla mnie to fenomen, który jak sam mówi bawi się kolarstwem i bardzo mu to dobrze wychodzi.
Peter Sagan finiszował przed Markiem i Tomkiem, który byli już również Mistrzami Świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Wkrótce pojawi się na blogu.