środa, 22 maja 2019

Opony Vittoria MEZCAL- recenzja

W połowie marca otrzymałem od Vittorii - włoskiego producenta ogumienia rowerowego- komplet  opon do roweru górskiego Vittoria Mezcal 2,25 w technologii Graphene 2.0.

W ramach globalnej akcji marketingowej Vittoria wybrała 500 testerów swoich opon: górskich i szosowych spośród 10.000 zgłoszeń.

Z oponami tej marki miałem już wcześniej styczność w rowerze przełajowym, a w zeszłym sezonie w moim góralu z przodu, w maju pojawiła również opona tej marki- Barzo w tym samym rozmiarze.


Na pierwszy rzut oka Mezcale przywołują stare wspomnienia. W latach 90-tych gdy pierwszym moim rowerem górskim był rower o nazwie Mountain  Bike wizualnie miałem takie same ogumienie.

Styl vintage doskonale odświeżył wygląd mojego twentyninera , a co za tym idzie daje +100 watów do rasowości.


Nauczony doświadczeniem, że pierwszy montaż nowych opon w systemie bezdętkowym nie jest łatwy przygotowany byłem na trudności, jednak ubranie obręczy w nowe gumy jak i uszczelnienie przebiegły bez zakłóceń.

szutrówki
Pierwsze jazdy przebiegały w suchych warunkach, koniec zimy i początek wiosny były bardzo suche. Teren w jakim mogłem sprawdzić opony był różny. W Zielonym Lesie, gdzie mam przyjemność jeździć jest urozmaicona nawierzchnia. Począwszy od szutrów, ubitych duktów do najeżonych korzeniami singli. Gdy natomiast popada Grunde Wald nie wybacza i trzeba umieć jeździć (link do wyścigu Żary XC 2008).
techniczne ścieżki w Zielonym Lesie

Pierwszą różnicą jaką wyczułem w nowych oponach to możliwość obniżenia ciśnienia, bez wrażenia, że opona nam pływa na zakrętach. Znawcą nie jestem, ale wydaje mi się, że wartość TPI robi robotę wynoszące w tym modelu 120. TPI to inaczej (Thread Per Inch), czyli gęstość oplotu opony, im wyższe TPI tym odporność opony na przebicia jest wyższą, sama opona jest lżejsza, lepiej dopasowuje się do podłoża i jest szybsza. Wcześniej jeździłem na oponach z maksymalną liczbą TPI w ilości 60.
Wszystkie te wartości mają odniesienie w rzeczywistości. Technologia Graphene 2.0 i 4C (4 compound- mieszanka czterech rodzajów gumy w jednym bieżniku).Według  Vittorii zastosowanie tych dwóch technologii zmniejsza opory toczenia, zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni , poprawia żywotność opony oraz poprawia ochronę przed przebiciem i przecięciem. Na razie przyczepność jak i opory toczenia zauważyłem osobiście. Takie własności jak: odporność na przebicia to raczej kwestia szczęścia, ale z doświadczenia wiem, że im opona starsza, zmęczona tym łatwiej ją przebić. Do tej pory nie było takich usterek. Co do odporności na ścieranie będę mógł się wypowiedzieć na koniec sezonu. Wcześniej gdy jeździłem na oponach Schwalbe , po sezonie nie było na co patrzeć. W poprzednim sezonie zaczynając przygodę z Vittorią i modelem Barzo zauważyłem, że jest to opona bardziej trwała, przy bardzo dobrych właściwościach jezdnych.

Na chwilę obecną śmiało mogę polecić te opony, sprawdzone już w warunkach startowych. Znakomicie odświeżają wygląd naszego roweru, są po prostu zauważalne, a po drugie mają bardzo dobre, jak nie świetne właściwości.
XV Mistrzostwa Wlkp. w XC MTB

Jeśli szukasz fajnych i trwałych opon, to są one już u dystrybutora, czyli można je już zamawiać. Dzięki współpracy ze sklepem Kacper w Nowej Soli na hasło "KRIS-MTB", można uzyskać rabat 15% !!! Oferta rabatowa ważna do końca czerwca, także spieszcie się:)


Oprócz testowanego modelu Mezcal G2.0 Vittoria w nowej technologii wypuściła tez inne modele: 



Poniżej infografiki od producenta:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz