poniedziałek, 30 grudnia 2013

Eksploracja południa

fot: Maciej Boryna
Wrzucając info w naszej kolarskiej grupie na FB o moim najbliższym treningu praktycznie nie było odzewu. Plan był jeden-kierunek poludnie! Jednak znalazł się śmiałek: Marcin Walencik wraz  z kolegą Krzysztofem. Wyruszyliśmy praktycznie punkt 9:00. Pogoda bardziej wczesno wiosenna, niż zimowa. Stąd też mój pomysł na eksplorację południa. Skręcając w Olbrachowie koło zajezdni mieliśmy przed sobą ponad 15 km leśnych duktów aż do Witoszyna Górnego. Z tego miejsca był przed nami tylko asfalt aż do Wymiarek. Tam musieliśmy skręcić na ul. Pocztową by odnaleźć czarny szlak. Udało nam się bez problemów namierzyć interesujący nas kolor drogowskazów. Po chwili dotarliśmy do głównego węzła w systemie tatmetejszych. tras rowerowych, tzw. skrzyżowania „Pod Dębem” jak opisuje to pan Maciej Boryna na swojej stronie, gdzięki której udało mi się wybrać na te trasy.

Trasa była lekka i przyjemna, płaska, szutrowa, szeroka. Idealna na tą porę roku. Po ok. 5 km od skrzyżowania dotarliśmy do miejsca gdzie nasz szlak skręcał w prawo, więc podążylśmy za nim. I na tym odcinku szlak się urwał. Wybraliśmy "złą" ścieżkę, le na szczęscie las w okolicach Wymiarek jest podzielony jak Nowy York więc poradziliśmy sobie. Na 30 km Marcin stacił siodełko, które nagle odpadło. Od tego momentu robił siłę:). Trochę pobłądziliśmy i dojechaliśmy do zabudowań. Był to Lubartów. Postanowiłem, że dotrzemy do głównej szosy ( Wymiarki- Straszów) i pojedziemy do Lutynki asfaltem. Z Lutynki znałem już trasę do Żar przez las. Będąc na wyoskości Mirostowic Górnych byłem jak u siebie w domu. Po chwili pedałowania byliśmy na tej samej trasie, którą zaczynaliśmy naszą południową eksplorację. Trasa jeszcze będzie do poprawienia. Wrzucając ślad GPS zobaczyłem w którym miejscu źle pojechaliśmy więc damy radę następnym razem jechać "poprawnie". Niemniej jednak muszę przyznać, że szlaki na północ od Żar są o wiele lepiej oznakowane. Ogólnie uważam, wycieczkę za udaną. Gdyby ktoś chciał spróbować swoich sił w penetracji Borów Dolnośląskich  wokół Wymiarek polecam mapkę oraz opis szlaków. Track GPS[...]